Riaditeľ Aquacity Richard Pichonský uviedol, že investície sa zhodnotili minimálne pre to, že oproti roku 2004 sa za posledné roky na Slovensku zvýšila cena nehnuteľností. \"Okrem toho sa zlepšila pracovná sila, v regióne sa nachádza dostatok kvalifikovanej pracovnej sily a určite je tu lepšie daňové zaťaženie oproti ostatným krajinám, \" zhodnotil podmienky na podnikanie Pichonský. Popradský akvapark zaznamenal za šesť rokov finančný obrat približne 10 miliónov eur.
Hlavný dôvod, prečo sa britská spoločnosť rozhodla zainvestovať práve v tomto regióne, je podľa Pichonského jednoznačný. \"V prvom rade je tu množstvo geotermálnych prameňov a v druhom rade, v okolí asi 300 kilometrov sa nachádza 12-miliónová aglomerácia, takže bol predpoklad, že tá klientela tu je, \" vysvetlil.
Hlavný rozdiel medzi podmienkami podnikania na Slovensku a v ostatných krajinách je v tom, že v našej krajine je menej ľudí, trh je menší a podnikaniu sa darí na väčších trhoch. Ďalšou nevýhodou podľa Pichonského je vysoká daň z pridanej hodnoty, najmä čo sa týka služieb, čo ich predražuje.
Z dlhodobého hľadiska by malo byť Slovensko perspektívnou krajinou v oblasti podnikania, čomu pomohlo aj euro. \"Z krátkodobého hľadiska euro našu ekonomiku oslabilo, lebo sa stalo drahou krajinou všeobecne aj z hľadiska pracovnej sily, \" uviedol Pichonský na margo novej meny.
Podľa neho je podnikanie v službách veľmi rizikové, spoločnosť sa musela prispôsobiť aj podmienkam na trhu v čase krízy. \"Spoločnosť fungovala v roku 2008 nadštandardne, v roku 2009 prišiel pokles, ale ešte sme mali veľký priestor na optimalizáciu aj nákladov aj ostatných záležitostí, rok 2010 sa zatiaľ javí rovnako ako rok 2009, \" zhodnotil situáciu v spoločnosti od začiatku hospodárskej krízy.
Plány do budúcnosti má firma veľmi bohaté. \"Chceli by sme sa dvojnásobne rozšíriť, chceme zasiahnuť do nových odvetví v tomto biznise, mám na mysli zdravotníctvo, \" zhodnotil riaditeľ. Dodal, že v súčasnosti však na to nie je vhodný čas, pretože hodnota majetku stále klesá, neoplatí sa investovať do nehnuteľností. \"Je veľmi predčasné hovoriť o investíciách a toto je rizikové odvetvie, \" informoval Pichonský. Na projekčnej činnosti však naďalej pracujú, chcú v budúcnosti investovať do rozvoja, ale až keď sa ustáli situácia na trhu.
Aquacity Poprad najviac navštevujú Slováci, Česi a Poliaci, začala chodiť aj anglická a škandinávska klientela, Rusi tu trávia voľný čas väčšinou len počas zimnej sezóny. Prebiehajúca zimná sezóna v Aquacity sa dá pokladať za úspešnú, hotely sú podľa riaditeľa úplne plné, ich priemerná obsadenosť neklesá. Priemer predstavuje naďalej 70 až 80 %.
\"Na druhej strane v akvaparku sa nenachádza toľko ľudí ako v roku 2007 a 2008. Je to dané tým, že tá menej solventná klientela prestala využívať tieto pre nich nadštandardné statky, \" zhodnotil vývoj sezóny. Solventnejší turisti si doprajú aj takéto služby, ale vyžadujú zvýhodnené balíčky, ktoré ponúka už aj Aquacity. \"Na tento trend sme pristúpili už minulý rok a myslím, že to funguje skvele, \" doplnil Pichonský.